torstai 7. kesäkuuta 2012

Pitkä ja pikainen kevät

Hei taas kamut!

Mä en tarjoa teille nyt niinkään paljoa sanallisia selityksiä maaliskuusta alkaneeseen radiohiljaisuuteen, vaan valotan teille mun menneitä kuukausia kuvien avulla: 



Suunnilleen tältä mä oon näyttänyt koko kevään! :D




Tämä on se juttu, jonka ympärillä mun elämä on pyörinyt viimeiset kuukaudet. Olen lukenut pääsykokeisiin, jotta voisin vaihtaa tiedekuntaa ja päästä eroon inhottavasta pääaineestani. :) Tavoitteena siis Jyväskylän kauppakorkeakoulu. Pitäkää peukkuja!
En oo koskaan raatanut minkään asian eteen näin paljon. Vaikka näissä kuvissa näkyy että oon lukenut muuallakin kuin kirjastossa, on Jyväskylän kirjasto ylivoimaisesti tutuin paikka mulle tällä hetkellä. Siellä on kulunut kymmeniä tunteja! 




Ne hetket, joita en oo viettänyt nenä kirjassa ja käsi muistiinpanojen tekemisestä krampaten, oon käyttänyt pääasiassa perheen parissa. Koska en viitsi ilman lupaa lisäillä naamakuvia läheisistäni, näette nyt parhaat palat meidän perheen elukoita. 
Meijän maman ikkunalaudalla on alkanut kasvaa tänä keväänä tällaista kevätkissaa! :) Kohta pitää varmaan jo vaihtaa isompaan ruukkuun.. :)




Siskon saksanpaimenkoira Rocke on oppinut automatkustuksen salat: etupenkille ja rennolla meiningillä eteenpäin!




Ennen pääsykokeita yhtenä päivänä täällä Jyväskylässä oli jo niin lämmin, että siirsin luku-urakan ulos puistoon. Aiemmin huhtikuussa äiti ja sisko kävivät kyläilemässä täällä mun luona ja pikkusisko pääsy myös Suomen tivoliin. :) Muitakin mukavia ja rentouttavia hetkiä on tähän kevääseen mahtunut lukemisen vastapainoksi.




Mun järkkäristä on perus-objektiivi rikki (harkinnassa: uusi putki vai uusi kamera?) ja blogikin on ollut tauolla, joten nämä ovat ainoat asukuvat joita löytyy koko keväältä. Aika laadukasta eikö? :D Tässä mekossa ja jakussa kiersin pikkuveljen kavereiden ja perhetuttujen yo-juhlia. Oli niin loistavia tarjoiluja että ei koskaan aiemmin! Namnam. :) Oliko teilläpäin yo-päivänä tosi huono ilma? Kokkolassa satoi vettä oikein kunnolla, joten tukka oli tämännäköinen neljän kyläilyn jälkeen... 




Ja tällai mulla oli tukka sitten yo-päivän iltana ja yönä töissä. Olipahan vilinää ja vilskettä, mukavaa! Kuivashampoota kampauksen pohjalle niin johan pysyy myös rennon näköiset nutturat paikoillaan koko illan. :) Sulkakorvikset löysin Seppälästä, aika kivat eikö?




Ja ja.. Siinäpä mun kevät lyhykäisyydessään olikin! Mulla on pari itsenäistä kurssia kesällä (kevään opintopisteet jäivät niin vähiksi kun panostin pääsykokeisiin), mutta töitä on vain viikonloppuisin, joten voin julistaa kesäloman alkaneeksi! En muista edellistä kesää, jolloin en olisi painanut niska limassa koko loma-aikaa. Eilen kävin kirjastossa lainaamassa kasan kirjoja (arvatkaa oliko vaikeaa vastustaa kiusausta kun luin pääsykokeisiin kirjastolla - kaikki ne kirjat jotka olisin halunnut jo silloin lainata!) ja lukemassa naistenlehtiä. Viime päivinä on tullut myös katsottua paljon elokuvia ja tv-sarjoja, tehtyä hyvää ruokaa ja nukuttua pitkään ilman herätyskelloa!

Aion jatkaa samalla mallilla ja nauttia kesästä, kirjoista, elokuvista ja ihmisistä. Suunnitelmissa on myös ikkunoiden pesua, suursiivousta ja mattojen pesua - juttuja, joita olen lykännyt tarkoituksella loma-ajalle. 

Mitä te ootte puuhailleet viime aikoina? Ja mitä aiotte tehdä nyt kesällä? :)

2 kommenttia:

  1. Nätin väriset noi sulkakorvikset :) Ja ihana toi sun kampaus!

    http://www.ellataimi.blogspot.fi/

    VastaaPoista