tiistai 23. lokakuuta 2012

Aleostoksia kollaaseissa

Mulla oli tänään vain yksi luento, ja vaikka viisainta olisi ollut suunnata sen jälkeen suoraan kotiin lukemaan perjantain tenttiin, mä liikehdin kaupungin suuntaan ja kävin vähän kiertelemässä vaatekauppoja. Lindexistä ja KappAhlista lähti muutama vaate mukaankin, vaikka vielä useampi jäi sovituskopin jälkeen kaupan henkarille. 

Mä kasailin mun aleostosten ympärille pienet kollaasit sen kaupan tarjonnasta, josta mun hankintakin on peräisin. Ekassa kollaasissa mun ostos on siis tuo musta toppi, joka näyttää tässä kuvassa ihan kummalliselta. Tosiasiassa kuvissa valkoisilta näyttävät kohdat ovat mustaa, läpinäkyvää kangasta. Toppi on suht-juhlava, mutta kyllä sen voi melko vaivatta pukea myös ihan arkeen. Kollaasissa kasailin oikeaan reunaan arkisemman yhdistelmän, jossa voisi lähteä vaikka luennolle, ja vasempaan reunaan asun, jolla voisi lähteä vaikka vähän juhlimaan viikonloppuna.


Toka löytö on persikkainen t-paita, jossa on tummanpunaista tehostevärinä. Mulla on vaatekaapissa tosi paljon neuletakkeja ja neuleita, mutta sellaiset topit ja paidat, joita voisi pukea varsinkin aukinaisten neuletakkien alle, ei ole juurikaan. Vielä lukioaikoina mulla oli kaikenlaisia kivoja toppeja ja paitoja vaikka kuinka, mutta ei mitään lämmintä ja arkeen sopivaa, joihin ne yhdistää. Nyt oon sitten näköjään noudattanut liiankin tunnollisesti sen ajan ohjenuoraani, ja haalinut kaapin täyteen neuleita ja neuletakkeja, kun taas topit ja paidat ovat jääneet matkan varrelle. :D Tämä paita nyt täyttää ainakin vähän sitä aukkoa mun kaapissa. Kuten kirjoitin aiempaan postaukseeni neuleista, tuijotan vaatteiden materiaalilappuja melko tarkasti. Ja usein tällaiset topit ja paidat ovat niitä vaatteita, jotka ihmiset ilmeisesti mieltävät melko nopeasti vaihtuviksi, sillä materiaalit ovat lähes poikkeuksetta keinokuituja, ja menevät huononnäköisiksi parin pesun jälkeen. Veikkaan että tuo on osasyy sille, että mun kaapista puuttuvat nämä vaatteet; en saa itteeni maksamaan montaa kymppiä paidasta, jonka laatu on vähintäänkin arveluttava. 


Tämä mekko oli vähän villi kortti. Se on aika mummomainen ja tyttömäinen, mutta mulla ei ole oikein yhtään mekkoa, jota voisin käyttää näin syksy- ja talviaikaan paksujen sukkisten tai legginsien ja neuletakin kanssa. Mun pitää ehkä ommella mekon miehustasta napinvälit kiinni, mutta se on pieni homma. :D 


Tämä kaulakoru oli ainut täysihintainen ostos, jonka tänään tein. En vaan voinut vastustaa - ja oli lähellä, etten tuonut kotiin korua sekä hopeana että kultaisena. :) Tätä kollaasia tehdessä sain aikaan melko huomattavan pakkomielteen tuosta neuleesta. Noin puolet materiaaleista on luonnonkuituja ja hinta taisi olla kolmenkympin paikkeilla. Hmm... :) Mun farkkupaita on vaaleampi kuin tuo kollaasissa oleva, mutta aion silti yhdistää uuden korun paitaani. Ja nuo vihreät housut on ihanat!


Sitten siirrytään KappAhlin puolelle. Vähän harmittaa, että olisin saanut kantiskortilla tuonkin paidan puoleen hintaan vielä eilen, mutta en maksanut siitä nytkään kuin kaksikymppiä. Ja täytyy myöntää, se on enimmäkseen akryyliä! :D Mutta ihanan pehmeä ja ja ja.. :) KappAhlin sivuilta ei löytynyt ollenkaan laukkuja tai koruja, joten tämä kollaasi on nyt vähän rajoittunut.. Mutta toisaalta KappAhlin sivuilta kaikista vaatteista saa tallennettua isot kuvat ja mikä parasta, ilman taustaväriä. Helpottaa kummasti kollaasien tekoa. :)


Neuleen lisäksi ostin KappAhlista pari alekorua, ja yhdestä kaupasta lähti mukaan joululahja äidille.. :) Ajattelin tänä vuonna alkaa haalia joululahjoja kasaan ilman paniikkia jo etukäteen, ja tähän mennessä se tuntuu toimivan hyvin. En vaan malttaisi odottaa jouluun asti että saan antaa lahjat! :D 

Oletteko tehneet alelöytöjä? Ostatteko yleensäkään paljon vaatteita alennuksesta, vai haetteko sen mitä sydämenne halajaa täydellä hinnalla? :)


5 kommenttia:

  1. Jeejee kiva postaus,itekki ostin lindexin alesta paidan:) shoppaile heti lisää ja tänne lisäät!!
    -emzii

    VastaaPoista
  2. Huutomerkit antaa uskottavuutta!!!!!! Semmosen valkosen pitkähiasen peplum topin 6 eurolla:) jippona tässä oli että se oli koko M mutta mama pienensi sitä, tsih:) nii koukuttavia (ainakin täällä kokkolassa) nuo lindexin 70% alet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha uskottavuutta juuuuu :D Saat pukeutua siihen toppiin lauantaina tai sunnuntaina sitten niin nään sen :) On sulla huippu mama! <3 Ehkä vähä salaa ajattelin että jos lähtis nopeesti pyörähtämään siellä aleissa Kokkolassakin.. You with me? :)))

      Poista