lauantai 9. helmikuuta 2013

Mun luottohiustuotteet

Noniin, lauantain kunniaksi vähän mun omia mietteitä! Mä käytin aika ison palan vapaasta torstaipäivästä kuvaamalla kaikenlaisia juttuja blogia varten, kun kerrankin olin kotona valoisaan aikaan. :) Koitan nyt saada näitä juttuja ulos sopivaan tahtiin. 

Ensimmäisenä ajattelin esitellä teille ne hiustenlaittotuotteet, joita mä käytän eniten. Rajasin tähän postaukseen vain ne tuotteet, joita käytetään hiustenpesun jälkeen tai välissä, eli en puhu mitään shampoista tai hoitoaineista. Mä en ole mikään ammattimainen tukanvärkkäilijä, ja usein menen sieltä, missä aita on matalin. Viimeisen vuoden aikana olen kuitenkin opetellut hyödyntämään vähän useampia tuotteita hiustenlaiton yhteydessä. Vaikka yhä edelleenkin useimpina päivinä lähden kotona pelkän hiuslakan voimin. :) Mutta katsotaanpa, mitä mun tarjottimelta löytyy!


Aloitetaan siitä mulle tärkeimmästä, eli hiuslakasta. Mun hiuslaatu on sellaista, että päästä löytyy paaaljon hiuksia, mutta yksittäiset hiukset ovat suhteellisen ohuita ja oikukkaita. Eli sähköistyvät helposti, kasvoja kehystävät ohuemmat haivenet kähertyvät kosteassa jne. Varsinkin talvella, kun kuljen pipo päässä joka paikkaan, hyvä hiuslakka tulee tarpeeseen. Töissä haluan että tukka pysyy siellä minne olen sen asetellut, eikä tule silmille tai muuten eteen. Tähän tarpeeseen Tigin Hard Head -lakka on ehdottomasti parasta! Sen avulla tukka pysyy paikallaan, kiharat kunnossa ja sähköisyys poissa. Ei-pipokeleillä käytän joskus markettilakkojakin, kun haluan vain pientä pitoa ja siloitusta päälihiuksiin. Mutta ei ole tämän lakan voittanutta!

Seuraavaksi eniten käytän TRESemmén lämpösuojaa, joka on kylläkin nimeltään styling spray. Tätä suihkin koko tukkaan aina, jos föönaan, kiharran tai muuten kuumennan tukkaa. Tässä tuotteessa on kaksi ominaisuutta, joiden takia mä rakastan sitä; se jättää tukan paljon pehmeämmäksi ja sitä on vaikea saada läträttyä tukkaan liikaa. Mä ainakin suihkin sitä todella reippaasti ja rohkeasti koko tukkaan, enkä muista koskaan saaneeni aikaan likaisen näköistä lopputulosta. Ehkä jopa päinvastoin: joskus musta tuntuu, että tukka jopa pysyy puhtaana kauemmin, kun olen käyttänyt tätä. 

Kuivashampoita mulla on yleensä käytössä kahdelta merkiltä, Batisten kuivashampoo ja Klippotekin kuivashampoo. Molemmat on melko kohtuuhintaisia, vaikka mulla niitä kyllä kuluu aika paljon. :D Batiste on kevyempää ja jättää tukan melko samanlaiseksi kuin ennen suihkuttelua - paitsi tietysti puhtaammaksi. Klippotek sen sijaan tekee tukasta paljon tuuheamman ja muotoillun. Tätä mä käytän joskus esimerkiksi kiharoihin, jos haluan saada aikaan tuuhean ja pysyvän löysän nutturan. 



Tigin Superstar blowdry lotion on aika kiva lisä kaapissa, mutta ei ainakaan mulle välttämätön. Tällä saa ihan kivaa tuuheutta tukkaan föönatessä, mutta mulla ainakin hiukset likaantuvat sitten vähän nopeammin. Voi kyllä olla, että myös annostelen tätä vähän liikaakin. :D Isoimman eron mä huomasin, kun pesin ja föönasin tukan illalla Superstarin kanssa ihan kuivaksi, ja menin sitten nukkumaan. Aamulla tukka oli paljon kuohkeampi kuin tavallisesti ilman sen kummempia aineita. 

Tigin Foxy Curls hi-def curl spray mä ostin, kun halusin nähdä, tekisikö se mun hieman laineikkaasta tukasta kiharamman. Siihen hommaan tästä aineesta ei ollut (luulen että mistään aineesta ei ole!), mutta tällä saa mukavan surffitukan. Mä luulen, että tämä on aika samantapainen aine kuin monet suolasuihkeet, tai ainakin lopputulos on vähän samankaltainen. Tätä ei saa suihkia tukkaan liikaa, tai saat aikaan vain koppuraisia hiusosioita!

Toinen uusista tulokkaista mun kaapissa on Herbinan kosteuttava hoitosuihke. Herbina on kivan tuoksuista ja suihkin sitä varsinkin hiusten pituuksiin ja latvoihin. Luulen, että jos tätä oikein suihkuttelee ihan päänahan läheisyyteen, tukka likaantuu nopeammin. Latvoista se sen sijaan tekee ihanan pehmeät. 

 XZ:n aito kampaus- ja muotoiluneste toimii tosi kivasti esimerkiksi kiharoiden alla antaen niille ihan selvästi enemmän pitoa. Jos teen kiharat Pearlwandilla, suihkutan koko tukkaan ensin lämpösuojaa, ja sitten jokaiseen osioon ennen käsittelyä tätä XZ:aa. Tätäkään ei saa suihkia liikaa, tai tukasta tulee koppurainen. En ole vielä testannut tätä ihan vain suoraan tukkaan föönatessa. 

Mitkä tuotteet on ne, joita te ostatte aina uudelleen? Onko viime aikoina löytynyt jotain uutuuksia, jotka ovat syrjäyttäneet vanhat suosikit? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti