torstai 7. helmikuuta 2013

Mun nostot: tulevia leffoja (helmikuu)

Internet Movie Databasen eli IMDB:n sivuilta löytyy niiiiiin paljon tietoa leffoista! Oon tainnut joskus aiemminkin mainita IMDB:n Watchlist-toiminnosta, joka on mun mielestä edelleen tosi toimiva ja kätevä. Tällä kertaa kuitenkin selailin Coming soon -osiota. Sieltä löytää monesti hyviä vinkkejä leffoista, joita julkaistaan lähiaikoina. Tällä kertaa mun silmään sattui seuraavat yhdeksän leffaa. Osa näistähän on jo ilmestynyt, mutta eniveis, sellaisia leffoja, jotka mua kiinnostaisi nähdä esimerkiksi tän vuoden aikana. :)


Ekat kolme leffaa mua kiinnostaa jo ihan senkin takia, että ne ovat kaikki ehdolla Oscareissa. Mun mielestä on aina mielenkiintoista nähdä ehdolla olevia leffoja, sillä usein niihin tuppaa valikoitumaan ainakin joitain tosi hyviä ja kiinnostavia elokuvia. 

Silver Lining Playbook (suom. Unelmien pelikirja) on ehdolla mm. parhaan elokuvan Oscariin. Elokuvan tähtinä nähdään mm. Bradley Cooper ja Jennifer Lawrence, jotka ovat myös molemmat ehdolla Oscareissa suorituksistaan. 

Lincoln on tietysti kertomus Abraham Lincolnista, ja pääosaa esittää Daniel Day-Lewis. Myös tämä leffa on ehdolla parhaan elokuvan Oscarista, ja Day-Lewisillä on mahdollisuus voittaa Oscar suorituksestaan. 

Les Misérables on pakattu täyteen tunnettuja näyttelijöitä. Mukana ovat mm. Hugh Jackman, Anne Hathaway, Russell Crowe, Amanda Seyfried ja Sacha Baron Cohen. Myös tämä leffa on ehdolla parhaan elokuvan Oscariin, ja näyttelijäkaartistakin löytyy ehdokkaita. 




Sitten vähän erilaisiin tunnelmiin! Nämä voisivat olla sitten sellaisia leffoja, joihin saisi katseluseuraksi vaikka poikakaverin tai veljen, sillä näissä on varmaan tarpeeksi actionia mieshenkilöillekin. :)

Side Effects ei sinänsä ole action-leffa (vaan crime-drama-thriller), mutta uskoisin tunnelman olevan silti melko tiivis. Tuttuja naamoja löytyy heti kannesta: mukana on Jude Law, Channing Tatum, Catherine Zeta-Jones sekä Rooney Mara. Mun katselulistalla tämä leffa pääsee jo komeiden miesten takia! ;)

Gangster Squad tavoittelee vanhan ajan mafialeffatyyliä ja sijoittuu Los Angelesiin 1940-luvun lopulle. Näyttelijöinä leffassa ovat mm. Sean Penn, Ryan Gosling ja Emma Stone. Kauniiden, komeiden ja taitavien näyttelijöiden lisäksi tästä leffasta voisi seurata ainakin puvustusta. 

Parker on luultavasti samaa tuttua Jason Stathamia. Naispääosaa esittää Jennifer Lopez, joten luultavasti tämä kaksikko voi saada aikaan ihan viihdyttävän parituntisen. Ei varmastikaan elämää suurempi leffa, mutta ei kai niiden aina tarvitsekaan olla? :)


Ja viimeiset kolme ovatkin hieman hassumpia valintoja. :) Mä oon kovin tykästynyt brittileffoihin, ja tykkään muutenkin löytää sellaisia elokuvia, jotka eivät ole ehkä aivan sitä kuuminta mainstreamia. 

Struck by Lightning valikoitui mun listalle ihan vaan koska sen kanttakin jo koristaa Gleestä tuttu Chris Colfer. Tosin mun on tosi vaikea kuvitella Chris mihinkään muuhun kuin Kurtin rooliin! :) Leffa on tällä hetkellä saanut IMDB:ssa arvosanan 6,4; ei mun mielestä mikään ihan surkea saavutus comedy-drama-leffalta. 

Quartet (suom. Kvartetti) on sitten se brittileffa! Mikään leffa, jossa on mukana ihana-mahtava Maggie Smith, ei voi olla aivan surkea. Mua pukkaa naurattamaan brittileffat, ja on mukavaa vaihtelua katsella elokuvaa, jonka henkilöt eivät ole nuoria, kauniita, siloteltuja ja hoikkia. 

On the Road tulee varmasti olemaan suuremmankin yleisön tietoisuudessa, koska näyttelijäkaartissa on mm. Kristen Stewart ja nousussa oleva Garrett Hedlund.  Mä valitsin tämän leffan ihan vain näyttelijöiden takia. 


Siinäpä ne sitten olivat! Mua kiinnostaisi tietää, minkä perusteella te valitsette katsottavia leffoja? Kuunteletteko tuttujen ja kavereiden suosituksia, luetteko arvosteluja netistä, haluatte pysyä kärryillä ihmisten puheista ja katsotettu pinnalla olevat leffat, seuraatte tiettyjä näyttelijöitä tai tiettyjä ohjaajia? 

Mä itse teen oikeastaan kaikkia yllämainittuja. Sellaiset leffat, joista en ole kuullut esim. mediassa tai tutuilta, löydän yleensä tuttujen näyttelijöiden kautta. Ohjaajia seuraan paljon vähemmän. Mutta kertokaa te nyt teidän näkemyksiä. :)


Kuvat: 
http://static.skynetblogs.be/media/32278/silver_linings_playbook_2012_poster.jpg
http://www.filmfetish.com/wp-stuff/fetish_uploads/2013/01/Side-Effects-movie-final-poster-images.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi0hzUBFAps-mpWaoJF1W9veS6ftPbu5WPdP0y4FEvLalrD3fNBpNw0dMmxpuKsjFzMZDQqX7IgsNamGIFL0-QKabYJ93A11SzKDUz9rgw-9WMb5aLec4zKVuyi5H6ukuHGydtO08Xfelg/s1600/parker.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjnKiJFfNNt7vSQ0ZTgJ9bp39V2Z-LUHVSJWjtxISEbOKAp4XwHPA-ZLRm4zAD9qoS88Mo9rHi202zIH3mIRk2uyJOcM8oxfMjkR1pEKFYPOOHnYQXAZUYggXe8jTiiz6xGXP-PdhQHyAe6/s1600/LMB_1Sheet.jpg
http://img2.timeinc.net/ew/i/2012/08/22/lincoln-poster_743x1100.jpg
http://thebiglead.fantasysportsven.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/01/gangster-squad-poster1.jpg
http://www.filmofilia.com/wp-content/uploads/2012/12/Quartet-Poster4.jpg
http://kstewartnews.com/wp-content/uploads/2012/10/kstewartfans-otr1-691x1024.jpg
http://25.media.tumblr.com/tumblr_me86pwT6Ko1qh5dyro1_1280.jpg?.jpg



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti