sunnuntai 16. syyskuuta 2012

Lauantai-illan tunnelmia ja sunnuntai-siivoilua

Emman mieliksi nyt vähän kuvia, joissa näkyy muakin. :)

Eilen käytiin syömässä Gastropub Jalossa, oli kyllä tunnelmallinen paikka ja ruokakin aivan maittavaa. :) Kyllähän sitä aina kelpaa popsia vatsa täyteen, kun herrasmies tarjoaa! 

Päivällisen jälkeen lähdettiin eri teille, mä menin ystävän luokse katsomaan leffaa. Käytiin vielä hakemassa irtokarkkipussi ja Ben&Jerry-purnukka iltaa kruunaamaan. Mä olin tuonut mukanani leffoja ja mun pikkuruisen dvd-laitteen, mutta en muistanut kaukosäädintä! Niinpä pystyttiin valita vain "play", eli aina ensimmäinen vaihtoehto jokaisesta ruudusta. Eka dvd:ssä ei saatu vaihdettua ääniä dolbylle joten koko ääniraita jäi kuulumatta, toka leffa oli niin vaikeaa shakespeare-englantia että edes tanskankieliset (ensimmäinen vaihtoehto :D) tekstit eivät helpottaneet. Kolmas leffa olisi varmasti jo sujunut, mutta lopulta päädyttiin vaan juoruilemaan ja tuhoamaan kaikki herkut Talentin pyöriessä taustalla. :)

Mä hyppäsin bussiin joskus kymmenen jälkeen ja tulin vielä viettelemään myöhäisiltaa kotiin ihan omassa rauhassani. Löysin SPR:n kirppikseltä tuollaisen hauskan kangaskassin, ja se pääsi ensitöikseen kuljettamaan dvd-laitetta, viittä dvd-koteloa, pyjamanhousuja ja villasukkia (rentoiluiltaa varten! :)).


Mun oli tarkoitus mennä suhtajoissa nukkumaan, mutta jotenkin olin hammaspesulla vasta kahden jälkeen. Satuin vilkaisemaan lipaston päällä makaavia meikkisiveltimiä ja päätin että nythän on ihan yhtä hyvä aika kuin muukin pesaista ne siveltimet. :D Ennen sitä innostuin vielä leikkimään luomiväreillä. Jaksan harvoin harjoitella silmämeikkiä ihan erikseen, ja kun on kiireessä (mä aina!) tekemässä lähtöä jonnekin ei uskalla ottaa riskejä pieleen menneen meikin kanssa. Nyt sitten sudin menemään vähän vaikka mitä värejä luomille tummentaen sävyjä koko ajan. Ekaa kertaa moneen vuoteen kokeilin laittaa ripsiväriä myös alaripsille, ja ainakin voimakkaassa meikissä se näytti ihan kivalta. Arkimeikissäni mun alaripset näyttää mun mielestä ihan hämähäkin jaloilta jos laitan niihiin väriä. :D 

Eilen meikkailin myös molemmat silmät ihan erilaisiksi. :D Tällaisia vähän huonoja kuvia sain toisesta silmästä. Tykkäsin kuitenkin noista väreistä. :) En jaksanut myöskään välittää mistään värien varisemisesta poskipäille, minkä näkeekin ylimmästä kuvasta.. :) 

Lopulta mä pääsin petiin vasta kolmen maissa meikkailujen ja meikkisiveltimien pesemisen jälkeen. Silti heräsin suht pirteänä jo kymmeneltä, ja jostain olin onnistunut latamaan itseeni niin paljon energiaa, että päätin tuulettaa KAIKKI vaatteeni. Tässä kämpässä on tosi vähän säilytystilaa, joten kaikki mun henkarivaatteet roikkuu avotelineessä. Ne siis kerää pölyä aika kiitettävää tahtia.


Mähän asun kymppikerroksessa eikä tässä talossa ole ollenkaan tuuletusparvekkeita. Niinpä mä ravasin pienellä hissillä ylösalas ja puistelin yksitellen jokaisen vaatekappaleen. Henkaritkaan eivät riittäneet kaikille vaatteille, joten mun piti riipiä vaatteita henkareille ja pois, vaihtaa toiset vaatteet tilalle jne. Lopuksi tuuletin vielä kaikki huivinikin (niitä oli puolikas isoa jätesäkkiä.. hups! :)). 



Koko touhu vei monta tuntia, mutta ulkona oli niin ihana ilma että ei kyllä yhtään harmittanut! :) Aluksi lähdin ulos villatakissa, sitten ohuemmalla hupparilla, mutta lopulta ne sai molemmat viskata sivuun ja pihassa tarkeni pelkällä vajaahihaisella tunikalla. Huivin olisin kyllä saanut viisaasti pitää kaulassa koko päivän, tuulenvire oli kuitenkin aavistuksen liian kylmä vasta flunssasta paranevalle kurkulle, joka nyt iltaa kohti on alkanut taas tuntua vähän kipeältä. :/


Samalla kun tuulettelin ja putsailin vaatteita suoritin myös kenkien venytystä. Tai jalkaanmuotouttamista. :) Ostin nämä Vagabondin söpöläiset jo kaksi kesää sitten, mutta jotenkin ne ovat saaneet vain ihan pari käyttökertaa. Nyt ajattelin muotouttaa niitä mun jalkaan, jotta pääsisivät sitten ensi kesänä ulkoilemaan oikein urakalla. 


Kun vaatteet ja huivit oli tuuletettu, raahasin kaiken takaisin yläkertaan ja kippasin sängylle. Sitten sovittelin ja kävin läpi kaikki vaatteet lajitellen niitä kolmeen pinoon. Tältä kämppä näytti kun alottelin urakkaani sisällä: 


Lajittelin vaatteet kolmeen: 1) käyttöön jäävät 2) tällä hetkellä liian pienet vaattet / kesävaatteet / muut vaatteet, joita en nyt käytä, mutta jotka haluan säästää itselläni 3) pois annettavat. 


Ollaan koko kesä puhuttu siskon kanssa, että pitäisi varata kirppispöytä ja laittaa vähän vaatteita myyntiin, meillä molemmilla on aika paljon hyväkuntoista kamaa, jonka voisi saada myytyäkin. :) Lopulta häkkivarastoon lähti yksi pahvilaatikko ja pieni jätesäkin pohjallinen, puolikas jätesäkki löytyi vaatteita joista olen valmis luopumaan. Vähän kyllä kirpaisi laittaa muistorikkaita ja vieläkin mieleisiä vaatteita eteenpäin, mutta nyt saan enemmän tilaa oikeasti käytössä oleville vaatteille, jolloin pääsen käyttämään niitä monipuolisesti. Myös häkkivarastoon lähti joitain lempparivaatteita, jotka eivät kesän lomaherkkujen jälkeen oikein istu mulle. Toivottavasti saan tästä tsemppiä terveellisempään ruokavalioon, jotta voin sitten hakea vaatteet takaisin varastosta! :)


Mun oli tarkoitus vielä silittää kaikki ryppyiset vaatteet (aivan kukkurallinen pyykkikorillinen!), mutta ilmeisesti olin riuhtonut vaatteiden kanssa päivän aikana niin urakalla, että oikea käsi kipeytyi niin kovasti ettei tällä kyllä enää mitään silitysrautaa tälle illalle heilutella. Ehkä tässä tilanteessa pitää vain ajatella, että onhan sitä aikaa huomennakin. Lopettelen tämän postauksen Nalle Puhista lainatulla lyhyellä vuoropuhelulla, joka löytyy nyt mun eteisen lipaston päälle asetetusta liitutaulusta:


Mitäs te teitte tänä viikonloppuna? :)

1 kommentti:

  1. Tummulla tais olla just tai melkeen tuollainen egyptikassi...Pitääpäs kaivellakin nurkkia, jos se jostain löytyisi.

    VastaaPoista