lauantai 2. maaliskuuta 2013

Mun arkimeikkituotteet I

Nyt on talousmatikan tentti ohi ja jälleen vähän aikaa blogillekin! :) Ajattelin näyttää teille osan niistä tuotteista, joita käytän mun jokapäiväisen meikin luomiseen. Meikkipohjana käytän Lily Lolon mineral foundationia (miten tuon voi ilmaista suomeksi? :)), ja siitä sekä poskipunista teen postauksen erikseen. Nyt näytän perusmeikkini muut osat, jotka löytyvät pitkulaisista pötköistä. :) Mennäänpäs kuvan mukaan vasemmalta oikealle.

Ripsarina mulla on ollut jo usean vuoden ajan Max Factorin Masterpiece Max. Tällä saa tosi luonnolliset ripset, mutta lisäämällä vähän kerroksia saa aikaa myös näyttävämmät räpsyttimet. Yleensä käytän aina vesiliukoista ripsaria, koska se on niin paljon helpompi saada ripsistä pois hellävaraisesti. Tänä talvena ostin kuitenkin myös vedenkestävän version, ja olen käyttänyt sitä lumipyry- ja pakkaspäivinä, jolloin kävelymatkalla yliopistolle muunlainen ripsari olisi vaarassa suttaantua pitkin naamaa. 

Goshin puikkoluomiväri Mineral waterproof eye shadow on tosi näppärä pohjustustuote mille tahansa luomivärille. Mun arkimeikkiin ei läheskään aina kuulu luomiväriä, mutta tämän tuotteen avulla saan myös luonnolliset beiget sävyt pysymään luomilla koko päivän. Ennen tätä en ollut tajunnut luomivärin pohjustuksen merkitystä. Tämä puikkoluomiväri on tosi helppo sutaista luomelle tai tasoittaa sormella. Se jättää luomen hieman tahmeaksi, jolloin kaikki perinteiset luomivärit nappaavat luomeen kiinni ihan eri tavalla ja intensiteetillä. Olen saanut monia huonompilaatuisiakin luomivärejä kestämään luomilla koko päivän tämän pohjustuksen avulla. Mun puikon sävy on 001 Pearly white, mikä on siis hohtelevan valkoinen. Tämän päälle on helppo laittaa minkä värinen luomiväri tahansa. Jos taas yleensä tekee esimerkiksi ruskeasävyisen meikin, voisi valita samppanjan tai beigen sävyisen puikon, jolloin puikon väri saisi näkyä lopullisessa meikissäkin. Näillä vaaleilla sävyillä on myös helppo lisätä kuulautta silmän sisänurkkaan.   


Maailman paras kajal-kynä on ehdottomasti Maybellinen Master Drama. Se on perinteinen rajauskynä, mutta väri lähtee kynästä melkein kuin nestemäisessä rajauskynässä. Sitä ei siis todellakaan tarvitse hinkata luomea vasten, vaan pelkkä hipaisu riittää. Väri myös pysyy tosi hyvin. Mulla on musta kynä, mutta haluaisin kyllä tämän myös ruskeana, jos sellainen on olemassa.

Kulmien siistimiseen mä käytän Lumenen Blueberry eyebrow fixing geliä, väritöntä versiota. Mä en koskaan käytä kulmakyniä, vaan sutaisen kulmat vain tällä geelillä paikoilleen aamuisin. Helppoa ja nopeaa, ja oon ollut tyytyväinen lopputulokseen. 

Siinäpä ne olivat! Entä te, mitkä on teidän luottotuotteita? Käytettekö market-kamaa, vai haetteko tuotteet hintavammista paikoista?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti