sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Vanhoja "klassikkoja" musiikkihyllystä

Tiedättehän varmaan, miten jokin laulu voi tempaista mukanaan menneeseen hetkeen, aikaan tai tunnelmiin? Saatatte muistaa tosi tarkasti, miltä sillä hetkellä tuntui ja miltä maailma näytti siinä vaiheessa omaa elämää. Tässä olisi sekalainen kokoelma sellaisia biisejä, jotka saavat mulle aikaan tuon tunteen. 

Löysin nämä biisit "uudelleen", kun yritin keksiä jotain uutta kuunneltavaa. Mulla on paha tapa jumittua kuuntelemaan kourallista artisteja, levyjä tai soittolistoja, enkä meinaa millään keksiä muuta kuunneltavaa. Jotenkin ihan uusien artistien/biisien/albumien löytäminen on niin vaivalloista: vaatii useamman kuuntelukerran, ennen kuin voi todella sanoa löytäneensä jotain itseä miellyttävää. Mä kuuntelen nykyään musiikkia pääasiassa opiskellessani tai tehdessäni juttuja koneella, jolloin kaipaan taustamusiikiksi jotain sellaista, mistä tiedän pitäväni. Nämä eivät siis ole niitä parhaita hetkiä soitattaa itselle uutta musiikkia testimielessä. Niinpä mä palasin ajassa taaksepäin, kaivoin vanhoja lemppareita esille. 

Linkittäkää tekin kommenttiboksiin sellaisia biisejä, jotka saavat teille aikaan saman tunteen, kuin allaolevat biisit mulle. Tai kertokaa, liittyykö teillä näihin mun linkittämiin lauluihin jotain muistoja. 

Mulla oli vaikeuksia valita vain tämän verran kappaleita, joten voi olla, että jatkan tätä hommaa vielä toisessakin postauksessa... ;) Tähän valikoitui nyt enimmäkseen melko rauhallisia kappaleita, mutta mulla ainakin tuntuu muistot ja tunnelmat tarttuvat paremmin koskettaviin lauluihin. Ehkä mahdollisessa seuraavassa osassa on sitten enemmän menoa ja meininkiä. :)

Valkkasin tarkoituksella sellaiset videot, joissa on useimmissa vain lyriikat. Samasta syystä laitoin videot noin pieniksi laatikoiksi. Mulla näiden biisien muistoihin ei nimittäin liity pitkään viralliset musiikkivideot, vaan vain itse laulut. Toivottavasti nämä laulut tuovat muistoja, naurattavat tai saavat edes jotain aikaan teissä. Mukavaa sunnuntaita. :)







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti