lauantai 10. maaliskuuta 2012

Viikonlopun ostossaldoa: Vaelluskengät

Tässä olisi vielä viime viikonlopun ostoskierroksen saldoa. Mä oon etsinyt syksystä asti sillai sivusilmällä sopivia vaelluskenkien tapaisia popoja. Sellaisia, joilla voisi lenkkareita paremmin käydä ulkoilemassa talvisin, ja joilla voisi lähteä maastoon myös muina vuodenaikoina, jos keli on vähän kurjempi. Äidiltäni löytyy tämäntapaiset, 10 vuotta vanhat kengät, jotka ovat edelleen erinomaisessa kunnossa. Halusin siis panostaa näihin kenkiin, ja vaatimuksena oli Gore-Tex-suojaus. 

Ja mitäs Sokoksen hyllystä löytyikään.. 


Juuri oikeanlaiset kengät ja 40€ halvemmalla kuin olin missään aiemmin nähnyt! Alkuperäinen hinta oli siis kuvan mukaisesti 119€, josta sitten lähti puolet pois. Ja Gore-Tex löytyi myös. Ja tosi söpö, mun ulkoilukamppeisiin sopiva väri.


Mun kengänkoko on tavallisesti 39 (joskus 38), ja ehdin jo huolestua kun selasin kenkälaatikkopinoa, josta löytyi vain kokoja 40-42. Päätin kuitenkin sovittaa pienintä löytynyttä kokoa, ja se osoittautui juuri sopivaksi. Mun mielestä tällaisissa kengissä pitää ollakin vähän liikkumavaraa, ja tilaa paksummalle sukalle. 


Oon ehtinyt testailla näitä vasta yhden kerran, mutta ovat osoittautuneet hintansa arvoisiksi! Todella miellyttävät jalassa ja tukevat hyvin nilkkoja. Jalka hengittää, mutta kengät ovat silti lämpimät. Ihan liukkaimmilla keleillä ja kovalla pakkasella nämä ovat vähän liukkaat, mutta se taitaa olla tällaisille kengille tyypillistä, näitähän ei ihan sanalla sanoen ole tarkoitettu talvikengiksi.



Millaisilla kengillä te ulkoilette talvisin? Tai silloin, kun lenkkarit ovat liian heppoiset ja kastuvat helposti?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti