perjantai 16. marraskuuta 2012

Hiustenvärjäys --> hups!

Noniin, kuten illalla lupailin, jatkan nyt hiustenvärjäystarinaa.. 

Viikonloppuna värjäsin hiukset Garnierin Nutrisse Mousse -värillä, sävyllä 9 eli "vaalea". Se teki hiukset hieman keltaisiksi, minkä takia sitten ajattelin värjätä tukkaa aavistuksen tummemmaksi. Samalla saisin värin lähemmäs omaa, melko vaaleaa hiusväriäni, jolloin tukkaa ei tarvitsisi koko ajan olla värjäämässä. 

Siispä valitsin toiselle värjäyskerralle sävyn numero 7, "tummanvaalea". Ja kuten viime postauksen kuvista näkee, tulos ei ollut tummanvaalea vaan tosi tumma! Hiusvärin pitäisi antaa vaikuttaa puoli tuntia, mutta mulla väri oli ekana levitetyissä kohdissa max. 20minuuttia ja vimpaksi värjätyissä vain 5 minuuttia. Silti tulos oli tosi tumma!


Mulla ei ole koskaan ollut omaa väriäni tummempi tukka, joten olin melko paniikissa kun näin värin tummuuden. Eniten kuitenkin harmittaa se, että väri ole edes samansävyinen kuin purkissa, vaan todella kiilloton, lähes tummanharmaa. Siinä ei ole mitään lämpimiä sävyjä, vaan ruskea on enemmänkin harmaaseen ja mustaan taittava. 

Nyt en sitten tiedä, että pitäisikö vielä yrittää värjätä tätä vaaleammaksi kotona, vai mennä suosiolla kampaajalle. Kampaajalle menisi rahaa kuitenkin lähemmäs sata euroa. Toisaalta kotivärjäyksessäkin menee kerralla noin 20 euroa, ja jos väri ei vieläkään olisi mieleinen, olisin käyttänyt värjäilyyn jo 60 euroa (3 x 20e). Mitä te tekisitte?

Ja osaako joku sanoa, voiko tummempaa väriä värjätä vaaleammaksi ihan "normaaleilla" väreillä, ei siis blondaavilla, todella vaaleilla värinpoistoilla? Mulla on aina ollut vaalea tukka niin en tiedä mitään näistä jutuista. :D

Lopuksi kokosin vielä inspiraatiokollaasin sellaisista hiusväreistä, jotka olisivat melko realistisia (jos värjäisin tätä tummaa nyt vaaleammaksi) ja miellyttävät mun silmää.


Ylärivissä Emilyn hiusväri (vasen yläkulma) olisi lähinnä sitä, millaista väriä hain tällä tummemmalla hiusvärjäilyllä. Luonnollisen vaalea, hieman ruskeaan taittava väri on tosi kaunis! Ylärivin Emman (oikea yläkulma) hiukset ovat kokonaisuudessaan ihanat, rakastan tuota mallia ja väriä. Tuo kuva taitaakin olla ainoa, jossa tukka olisi yhtä tumma kuin mun nykyinen, vain sävy vaihtuisi ruskeammaksi ja lämpimämmäksi. 

Myös iso kuva Emmasta keskellä kollaasia on tosi kiva, tuollainen väri olisi varmasti melko lähellä mun omaa väriä, ja sen saisi pidettyä kuosissa pienellä raidoituksella silloin tällöin (juurikasvu ei ainakaan loistaisi kauas asti). Reesen tukka on ihanan vaaleansävyinen, tuo olisi näistä kuvista ehkä lähinnä sitä mitä mun tukka ennen oli. Ja Emman ruskea laineikas tukka alarivissä on ihana, mä haluaisin tuollaiset laineet mun tukkaan aina, ja sävykin on tosi kaunis. 

Kaikenkaikkiaan oon nyt vähän hukassa. Toisaalta kaipaan takaisin vaaleampaan hiusväriin, toisaalta nyt kun kerta tummaksi mentiin, olisi ehkä kiva kokeilla sitäkin hetken aikaa, mutta paremmalla sävyllä. Apuaaa..! :)


Kuvat: kerätty aikojen myötä netistä, valitettavasti lähteitä ei ole tallessa! :/

4 kommenttia:

  1. Nonii nyt heti sinne kampaajalle niin ainaki voit valittaa jos et saa sellasia kuin haluat (jos siis uskallat:D) Voit ottaa mukaan jonku noista kuvistaki. Plus sun hiukset ei oo nii pitkät että värjäis hullunpaljon maksais. Ja HEI voit mennä kysyyn paljonko teillä maksais värjäys nii ei tuu yllätyksiä!!:)
    -EMCII

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No totta! Mutta kyllä mä olin kattelevinani että se olis varmaan jonku 70-100e kuitenkin.. :/ Ehkä mä vielä vähän aikaa pohdin tätä juttua ja tyydyn näihin :)

      Poista
  2. Joo en tiiä kuinka paljon toi kuva hämää mutta näyttää kivalta vaihtelulta!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se on kyllä totta, että vaihtelu virkistää! Mäkin oon nyt parin päivän aikana ehkä vähän lämmenny tälle värille.. Se on vaalentunut aavistuksen pesussa, ja ei näytä enää niin "räikeän" tummalta. Ehkä mä nyt annan ajan kulua vähän ennen mitään päätöksiä :)

      Poista