lauantai 17. marraskuuta 2012

Vinkki: oma kynsilakkasävy

Mulle on kertynyt kynsilakkoja aikamoinen kokoelma, mutta huomaan käyttäväni vain niitä 3-5 lemppariväriä kerrasta toiseen. Monet kynsilakat on olleet hutiostoksia (esim. netistä) tai olen saanut ne jostain. Viime keväänä keksin ensimmäisen kerran sekoitella paria lakkaa keskenään, ja sain aikaan paljon kivemman sävyn. :)

Tämä voi siis olla monille ihan itsestäänselvyys, mutta mä olen vasta tämän vuoden aikana huomannut, että kynsilakkoja sekoittelemalla saa aikaan kivoja uusia sävyjä. Mulla ehdottomasti eniten kuluu alulakkaa, joten niitä pulloja on  ehtinyt kulua tyhjiksi jo monta. Nyt olen huomannut säästää tyhjät pullot, joihin on sitten hyvä ja helppo tehdä näitä omia lakkasekoituksia. 



Tällä kertaa mä sekoitin mun makuun ihan liian vaaleaa punertavanviolettia lakkaa tummemmaksi lisäämällä sekaan mustaa lakkaa. Kaikista helpoimmat ja varmimmat sekoitukset on tehdä lisäämällä johonkin lakkaan mustaa tai valkoista, jolloin sävy tummenee tai vaalenee. Mä oon käyttänyt tähän tarkoitukseen sellaisia valkoisia ja mustia lakkoja, joita en muuten käytä. Halpoja markettilakkoja voi huoletta käyttää näihin, ei ainakaan harmita vaikka väristä ei tulisikaan mieleistä ja lakkaa olisi kulunut turhaan. :)


Alle alulakkaa (mä käytän Dependin, se on halpaa ja ajaa hyvin asiansa), sitten itsesekoitettua väriä ja päälle Mavalan päälylakkaa, jonka pitäisi myös kuivattaa kynnet nopeammin. Samalla voi hyvin katsella vaikka Gossip Girliä, niin malttaa odottaa rauhassa kynsien kuivumista. ;)


Ootteko sekoitelleet itse kynsilakkoja? :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti