sunnuntai 18. marraskuuta 2012

Mari opettelee: hiusten kihartaminen

Jotain hyötyä hiusväriepisodista oli: uskalsin lopulta tarttua (ensimmäisen täysin epäonnistuneen kokeilun jälkeen) kihartimeen, jonka ostin päähänpistona tämän syksyn Sokoksen alepäiviltä. 

Mä oon aina ollut maailman surkein hiusten laittaja. En osaa tehdä ranskanlettiä, en nättiä tavallista lettiä, en osaa kihartaa tukkaani millään vempeleellä enkä tehdä mitään muitakaan hienouksia. Osaan pestä tukan, laittaa siihen vähän tököttejä ja kuivata sen föönillä pää alaspäin. :D 


Niinpä päätin suosiolla alottaa koko jutun menemällä Youtubeen ja katselemalla opastusvideoita. Tämä allaoleva oli kaikista paras, ja joka mä onnistuin näiden ohjeiden mukaan saamaan tukkaani jotain kiharan tai laineen tapaista. :)


Masentuneena hiuksien uudesta väristä (johon oon nyt salaa alkanut ehkä ihan vähän tykästyäkin) ajattelin, että ei tämä tästä pahemmaksi voi mennä, ja otin kihartimen käteen. Mun suurimmat oivallukset oli a) tarpeeksi kuuma kiharrin (mä säädin asteet reilusti 170C:n) ja b) lisätä hiuksiin jotain mömmöä ennen kihartamista. 

Mä laitoin jokaiseen hius"suikaleeseen" reippaasti (osaan vähän liiankin reippaasti :D) muotovaahtoa ennen kihartamista. Tänä aamuna tein kiharat ja käytin pohjana vaan lämpösuojaa, ja ero oli kyllä aika selvä: kiharat latistui lähes suoriksi päivän aikana. Ensi kerralla varmaan suihkisin koko tukkaan reippaasti lämpösuojaa ja sitten lisäisin jokaiseen kiharrettavaan osioon maltillisesti muotovaahtoa. 



Mun kiharrin on täydellinen jos haluaa loivat kiharat. Mun suht lyhyeen tukkaan tuon kihartimen halkaisija (38mm) on melkein liian suuri, ja jos haluaisin sähäkämmät kiharat mun pitäisi varmaan käyttää ohuempaa kiharrinta. 


Mä haroin tukkaa auki sormilla, ja mun mielestä kampauksesta tuli aika sopiva arkeen. Mutta kyllä mä joululahjalistalle voisin laittaa pienemmänkin kihartimen, jolla saisin aikaan vähän säkkärämpää kiharaa. :)

Ekalla kerralla mulla meni kihartamiseen varmaan tunti, tänään selvisin jo vähän yli puolella tunnilla. Veikkaan, että jos vielä pari kertaa harjoittelen, voisin selvitä hommasta jopa alle puolen tunnin! :D


Osaatteko te laittaa tukkaanne, vai menettekö parilla varmalla kikalla päivästä toiseen? Onko nuo mun kihara-laineet ihan kauheat? :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti