maanantai 13. helmikuuta 2012

Asuntomessut 2011: Port Victoria (kohde nro 2)

Toka asuntomessupostaus valmis! Mulla on vähän ongelmia sen kanssa, mitä kohteita haluan esitellä ja kuinka useilla kuvilla. Haluan esitellä omia lempparijuttuja, mutta samalla tarjota yleisinfoa, eli esitellä kohdetta sitten vähän kattavamminkin. Joten aika paljon kuvia luvassa. 


Nyt siis luvassa kohde numero 2, Port Victoria. Tässä jättiläistalossa on 6h+k+s+autokatos/varasto, eli 193 neliötä huoneistoalaa. Mä tykkään tämän talon ikkunankehyksistä ja noista feikkiluukuista, ei kovin perisuomalaista. 


Oon myös vankka terassien kannattaja, joten talon koko julkisivun pituinen terassi ja yläkerrassa parveke saa multa paljon pisteita. Vaikka olisihan se ehkä vähän hassua keikistellä bikineissä suoraan tiellepäin avautuvalla terassilla. :) 


Tämä talo oli mun mieleen enemmän ulkopuolelta kuin sisältä. Heti sisään tultaessa ulko-oven yläpuolella on teksti "Home is where your story begins". Tykkään itse tekstistä, mutta toteutus on vähän liian romanttinen mun makuun. Tässä talossa oli muutenkin lähes joka huoneessa seinillä tekstejä ja kuvioita, jotka tuntuivat olevan muodissa muissakin taloissa mutta ei ihan tässä määrin. Myöhemmissä kuvissa näkyy noita tekstejä ja kuvioita lisääkin.


Tämännäköinen oli talon alakerran yhdistetty olohuone ja ruokailutila. Tämä talo oli ainakin alakerran osalta vähän liian romanttinen ja valko-ruskea mun makuun, vaikka pari vuotta sitten olisin varmaan tykännyt tästä tosi paljon. Mutta kyllä täältäkin löytyi joitain mukavia juttuja. 


Tykkään tuosta lattialampusta tosi paljon! Ehkä tosin kokonaisuus saisi olla kokonaan valkoinen (ei kultaisia yksityiskohtia) tai sitten tummempi. 


Mulla on aina ollut jokin juttu kaikenlaisiin kirjahyllyihin, lipastoihin ja laatikostoihin. Tuokin pieni sivulipasto on sympaattinen. Eniten tässä kuvassa tykkään kuitenkin noista pitkistä verhoista.  


Sohvapöydän jalat oli hauskasti toteutettu, vaikka vähän kiikkerältä näyttääkin. 


Keittiö oli iso ja avara, mutta mun makuun jotenkin kolkko. Ja jännästi aika erilainen kuin muu alakerta. Mä en oikein innostu noin musta-valkoisesta tyylistä tai muutenkaan tästä keittiöstä.


Yläkerrassa päämakkari ei mua sytyttänyt mitenkään erityisesti, mutta oon aina tykännyt ideasta laittaa sängyn päätyyn penkki. Siihen olisi helppo istuutua riisuuntumaan tai laskea vaikka aamutakki yön ajaksi. Tässä kuvassa näkyy seinällä noita kuvioita ja tekstejä, joita löytyi pitkin taloa.


Tämä makkari oli selvästi sisustettu teinipojan huoneeksi. Tykkäsin tuosta yhden seinän tapetista, vaikka se onkin ehkä aavistuksen liian symmetrinen mun makuun. Taas tuolta nurkasta löytyy seinätarra tai -maalaus, en nyt muista kummalla tavalla snoukkari oli toteutettu. Yöpöydällä oleva lamppu on myös mun mieleen!


Sitten ehkä talon hauskin huone! Yksi yläkerran makkareista oli muutettu kodinhoitohuoneeksi, josta siis löytyi paljon hylly-, taso- ja kaappitilaa sekä pesu- ja kuivausrummut. Harvalla on varmaan varaa tosielämässä pyhittää kokonaista makkaria vaatehuollolle, mutta huone oli ihana avara ja valoisa. Tämä oli mun mielestä tosi hauska idea (vaikka käytännössä varmaan aika epätodennäköinen)! Ja taas on seinällä kuvia. :)


Löytyikö näistä huoneista jotain, mistä tykkäsitte? 

Ja tosiaan lisää tietoa ja lisää kuvia näistä kohteistahan löytyy mm. asuntomessut.fi ja asuntomessuopas.fi -sivuilta!

Kuvat http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/uutiset/yleiskuvia/koti_ja_asuminen/1170677-max555x555.jpgasuntomessut.fihttp://www.asuntomessuopas.fi, itse kuvatut

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti