sunnuntai 12. helmikuuta 2012

Sunnuntaitouhuja

Mulla oli tänään monta juttua, mitä halusin tehdä. Ihan ekana lueskelin tenttikirjaa sängyssä tunnin verran ja koin, että se oikeutti loppupäivän käyttämiseen kaikkeen muuhun. :)

Opiskeluhetken jälkeen kömmin ylös lämpimistä peitoista ja tein iison mukin kuumaa kaakaota. Mukin kanssa oli miellyttävää istahtaa koneen ääreen ja tarkistaa sähköpostit ja blogikommentit ja päivän uutiset (rip Whitney!). Oon aivan ihastunut noihin joululahjaksi saamiini Taika-mukeihin  ja pitkiin lusikoihin, joilla kaakaon sekoittelu onnistuu sujuvasti. :)



Yksi päivän suurista tavoitteista oli lakata kynnet. :D Nappasin perjantaina kirppiksellä eteen sattuneen Trindin Nail Repair -lakan mukaan eurolla, ja lauantaina ostin Kickistä kaksi tuollaista hempeänsävyistä lakkaa. Mulla on ollut joku yllättävä halu saada jokin vaaleahko lakka, vaikka yleensä tykkään joko ihan kirkkaasta lakasta tai sitten selvästi pikmenttisestä ja selvävärisestä lakasta. Pohjalakkana käytän Dependiä ja Mavalan pikakuivattaja tekee hommasta ihanasti nopeampaa.


Mavalan lakan sävy on Delicate (5€) ja Dependin lakan sävy on numero 042 (3€). Lakkailin juuri kynnet tuolla Dependin lakalla (kamera on jo mennyt nukkumaan niin en saanut kuvaa :)), ja ainakin kaksi kerrosta laittamalla sävystä tuli mun makuun liian valkoinen ja ehkä vähän liian helmiäinenkin. Dependin lakat saa kyllä multa vain kiitosta, halpoja ja paljon kivoja sävyjä! :)


Toinen tavoite oli päivitellä kalenteria taas pari viikkoa eteenpäin, niin saan sitten viikonloppuna selviteltyä työvuorojakin. Puheluja tuli soiteltua siskolle, äidille, isälle ja kaverille, mutta nyt näyttää taas vähän selvemmältä tulevat viikot ja saan siskon, sen poikakaverin ja saksanpaimenkoiran kylään parin viikon päästä. :)


Rakastan mun kalenteria! Olin käynyt ennen vuodenvaihdetta kurkkimassa millaisen kalenterin haluan, mutta en sitten löytänyt sitä enää tammikuussa mistään. Tämä on kuitenkin ehkä jopa parempi. Aluksi en ollut niin innoissani sinisistä kansista, mutta nyt oon aivan ihastunut niihin. Mulla oli kaksi tärkeää kriteeriä: pohjan piti olla tuo Ajaston Wega, ja kansien sellaiset, että niihin voi ensi vuonna vaihtaa vain kalenteriosan. Tämä täytti molemmat ja kustansi parikymppiä.


Mä tilailin syyskuussa ankarat kasat digikuviani paperiversioksi, ja oon pikkuhiljaa yrittänyt saada niitä albumeihin. En löytänyt syksyllä mieleisiäni valmiita valokuva-albumeita, joten ostin tuollaiset isot A3-leikekirjat ja oon nyt teippaillut kuvia niihin valokuvatarroilla.


Tuossa alaolevan kuvan yläreunassa näkyvä pahvilaatikko oli täynnä valokuvataskuja kun sain tilauksen kotiin! Nyt on ehkä 1/5 kuvista albumissa, loput vielä odottaa vuoroaan. 


Ostin leikekirjat Suomalaisesta kirjakaupasta, samoin valokuvaliimaa, valokuvateippiä ja pari tussia. Kokkolassa kävin Halpa-Hallissa ja huomasin, että sieltä löytyi vastaavaa valokuvateippiä ainakin puolta halvemmalla. Isken pienet kaksipuoliteippipalat kuvien kulmiin ja painan kiinni paperiin - helppoa, nopeaa ja siistiä! :)

Tilasin kuvat Ifolorilta netin kautta, ja olin tosi tyytyväinen! Jos meinaa yhtään isompaa satsia kuvia tilata, kannattaa päivystää noita nettisivuja ja odottaa, että kuvat tulee -50%-hintaan. Tarjouksia on varmaan ainakin kerran kuussa. Itse tilasin kuvat kun normikuva maksoi 9 senttiä kappaleelta. Mun tilaus tuli maksamaan noin 120 euroa, ja kuvia oli tosiaan aivan mielettömän paljon. Tilaukset tuli nopeasti postiin (liian iso laatikko kotiin kuljetettavaksi, muuten olisivat tulleet ovelle asti) ja olivat hyvälaatuisia. Ainoa miinus näissä kuvissa tulee siitä, että ne ovat vähän liian tummia. Tosin hoksasin, että se luultavasti johtuu siitä, että mulla on näyttö aina tosi kirkkaalla, ja olen arvioinut kuvien valoisuuden oman koneen näytöllä.


Kasa vaatteita on odottanut silittämistä jo ainakin viikon, joten tänään päätin että katsotaan jokin leffa ihan perinteisessä muodossa telkkarista niin voin samalla silitellä vaatteet. Tykkään ostella leffoja kirppikseltä, joten mulla oli vino pino leffoja, joita en ollut vielä nähnyt ja joista nyt valitsin sitten yhden. Katseluun pääsi Kerran vielä, Harvey (Last Chance Harvey), joka oli mun mielestä piristävää vaihtelua. Tosin kaikki leffat, joissa on ihana Emma Thompson, on mun mielestä hyviä. :)


Leffan jälkeen käytiin saunassa ja sitten kattelin illan toisen leffan, FST5:llä näytetyn ruotsalaisen Patrik 1,5. Oli mun makuun just hyvä! Kivaa katsella välillä jotain muutakin kuin amerikkalaista leffaa, ja ruotsin kieltäkin oli kiva kuunnella.

Nyt ajattelin vähän selvitellä jos osaisin tehdä teille hauskan videoklipin pikkusiskon temppuiluista, jotka kuvasin viime viikonloppuna mun ipodilla. En oo koskaan ennen käyttänyt mitään videonmuokkausohjelmia, joten voi olla että tämä homma jää huomiselle. :)


Sen sijaan voisin ehkä syödä vähän maissia ja köllähtää sängylle lueskelemaan jompaa kumpaa näistä kirjoista. Sisustuskirjan löysin kirpparilta ja tyylikirjan tilasin Amazonilta jo viime vuoden puolella. 


Joka tapauksessa melko pian on aika mennä sänkyyn ihan peittojen alle asti ja herätä huomenna uuteen viikkoon. Onneksi mulla on pehmeä lasku, sillä huominen on vielä vapaapäivä yliopistolta! :) Tosin pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja lukea eteenpäin sitä tenttikirjaa. Loppuillan aion kuitenkin käyttää lököilemällä puhtaissa lakanoissa ja rentoutumalla. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti