sunnuntai 26. helmikuuta 2012

Iphone 4S, 16GB

Ja valkoisena! <3


Mulla on ollut sama nokialainen (Nokia 6060) jo kuusi vuotta. Ostin sen pikkusiskolta käytettynä, ja se on palvellut mua loputtoman uskollisesti ja hyvin siitä asti. Sen akku kestää varmaan ainakin neljä päivää, se ei hermostu lattialle tippumisesta ja siinä on niin kova soittoäänen voimakkuus, että sen kuulee takin taskusta olkkariin asti. 

Mä en oo kokenut kaipaavani puhelimelta muuta kuin sen, että sillä voi soittaa, tekstata, laittaa muistutuksia ja herätyksiä. Oon kuitenkin aina suunnitellut, että sitten joskus kun uusin puhelimeni, se saisi olla oikein kunnon älyluuri herkkuineen kaikkineen. Tai sitten mahdollisimman halpa peruspuhelin. 


Voitin Ipod Touchini työpaikan kautta, ja oon käytellyt sitä nyt hieman yli vuoden. Sehän on lähes samanlainen kuin Iphone3 ilman soitto- ja tekstailumahdollisuutta. Oon ollut tosi tyytyväinen siihen, miten ipod toimii (esim. netin selailussa, musiikin kuuntelussa jne.), joten en oikeastaan edes harkinnut muita puhelimia kuin Iphonea.

Valinta Iphone4:n ja Iphone4S:n välillä oli hankala, mutta lopulta päädyin ottamaan uudemman version etenkin sen paremman kameran takia. Oon aina leikitellyt ajatuksella, että voisin postailla myös "tien päältä", esimerkiksi hyviä tarjouksia kaupungilla bongatessani. Nyt puhelimessani tulee olemaan hyvä kamera, voin ladata siihen bloggerin sovelluksen ja siinä nopein mahdollinen netti. Pystyn tarkistamaan sähköpostit, lukujärjestyksen, bussiaikataulut jne. myös liikkeellä ollessani. Tällaisia juttuja arvostan älypuhelimissa.


Telefinlandilla oli nyt niin hyvä tarjous, että päädyin ottamaan puhelimen kahden vuoden kytkyllä. 500 min puheaikaa, 100 tekstaria, nopein mahdollinen netti ja puhelin kustantavat kuussa himpun verran päälle 38 euroa. Ei mun mielestä kovin paha hinta, kun mulla kului noin 20 euroa pelkkään 500 min puhetta ja sataan tekstariin. Kytkyssä puhelimelle jää hintaa 408 euroa. 

Mun pitäisi saada puhelin ensi viikolla, ja en millään malttaisi odottaa! :) Rekisteröin itseni ebayhin kellon ostamista varten, ja nyt sitten innostuin selailemaan uudelle puhelimelle suojakuoria ja -koteloita. Tätä postausta kuvittamassa on kahdet jo ostamani suojat ja nuo kirjamaisia suunnittelen huutavani. :)


Mitä te kaipaatte puhelimelta, ihan perustoimintoja vai jotain ekstraa? Minkä te nykyään laskette ekstraksi puhelimista puhuttaessa? Mä oon tottunut siihen, että puhelimella voi soitella, tekstailla, laittaa herätyksen päälle ja ajastaa jotain juttuja kalenteriin. Kaikki muu on vielä mun kirjoissa ekstraa. :) Toisaalta en itsekään halunnut mitään välimuotopuhelinta, vaan sitten kerralla sellaisen pelin, jossa on kaikki herkut. :)

Entä mitäs sovelluksia suosittelette Iphoneen ladattavaksi? 

2 kommenttia:

  1. ite elin vuosia ihan surkeilla vanhoilla puhelimilla ja vaikka kaikilla olikin jo älypuhelimet en jaksanut vaivautua ja opetella uutta :D vanha nokiani hajosi kuitenkin pari kk sitten ja päätin vihdoin ostaa itsekin älypuhelimen. ja enää en eläisi ilman! ja vaikka iphone onkin hyvä ja sillä on ainakin brändiarvoa, saa hyvin malleja paljon halvemmallakin. esim. itse ostin samsung galaxyn ja maksoi ainoastaan 211 euroa ja kaikki samat toiminnot löytyy. :)

    mutta onhan toi iphone hieno ja itsekin olisin ostanut jos en köyhä opiskelija olisi:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä uskon että mulla käy vähän samalla lailla, että pian en enää voisi kuvitellakaan elämää ilman kunnon puhelinta! :D Täytyy kyllä myöntää että mulla tuo iphonen brändikin vaikutti vähän ostopäätökseen. Vielä enemmän kuitenkin se, että mun ipod on toiminut aivan täydellisesti ja iphonen omistavat kaverit ovat kaikki tosi tyytyväisiä puhelimiinsa. :) Mutta jos tuon omani kanssa joskus tulee ongelmia, vaihdan kyllä sitten merkkiä johonkin toiseen, oon merkkiuskollinen vaan jos koen, että merkki on laadukkaampi kuin muut. :)
      Mäkin oon opiskelija, mutta onneks viikonlopputyöt rahoittaa vähän näitä hankintoja, ja väitän itelleni, että tavallaan oon säästänyt tähän puhelimeen jo ne 6 vuotta, jotka käytin tota vanhaa puhelinta. :D

      Poista